Landsbyordningen i Hou

Landsbyordningen i Hou består af Hou Skole med 128 elever fra 0.-6. klasse og Hou Børnehus som er en integreret institution med 60 børn i alderen 0-6 år, en SFO med 50 børn, en juniorklub med 30 børn og Tunø Børnehus, som er en integreret institution med 1 barn.
Vi er i alt godt 35 imødekommende ansatte.

Vi arbejder sammen på at skabe en rød tråd i børnenes liv. Det gør vi gennem et tæt samarbejde både i hverdagen og ved særlige lejligheder. Konkret sker det bl.a. ved følgende:

• Vi samarbejder om den bedst mulige tidlig SFO. I Odder Kommune begynder alle børn i tidlig SFO den 1.4. det år hvor de skal begynde i skole.
  • Vi er omgivet af skøn natur med gåafstand til både skov og strand, som vi prioriterer højt at benytte - på udeture med børnehaven, udeskole og diverse udflugter m.m.

Vi glædes dagligt over at kombinere læring med et digitalt afsæt hvor hver elev fra 1. klasse har en iPad. Vi prioriterer høj faglighed, tværfagligt fællesskab og så søger vi at løse vanskeligheder i den rækkefølge de opstår og helst i øjenhøjde, med blik for relationen. Vi har fokus på styrkelse af den tidlige sprogstimulering, gode overgange og entreprenørskab som element i udvikling af elevcentreret læring.