Vuggestuen i Hou Børnehus

Hou Børnehus består også af en vuggestueafdeling og vi er glade for at kunne tilbyde plads til en lille gruppe af 0-3 årige hos os.

Vuggestuens arbejde vægter omsorg og tryghed for de mindste. Vi prioriterer den daglige forældrekontakt højt, fordi den har stor betydning for barnets trivsel.

Inden jeres barn starter i vuggestuen, tilbydes I en startsamtale, hvor I fortæller om jeres barn. Vi afslutter samtalen med at tale om fælles forventninger.

Vores hverdag har fokus på aktiviteter – UDE og INDE. Vores fokusområder og pædagogiske omdrejningspunkter er bevægelse, sansemotorik, sprogstimulering, samspil og relationer og sang og musik med instrumenter.

Vuggestuen træffes på 20599856

Dagligdagen

Kl. 6:30

Starter dagen med fælles morgenmad med børnehavebørnene i køkkenet/fællesrummet, og derefter åbner vuggestuen.

Kl. 9:00

Vi holder samling og børnene tilbydes formiddagsfrugt.

Kl. 9:30

Her går vi på legepladsen eller der sættes gang i en voksenstyret aktivitet. Der er musikforløb 1 gang ugentligt sammen med de yngste børnehavebørn.

Kl.10:45

Vi samles og finder børnenes madpakker og får en god og hyggelig frokoststund. Derefter puttes børnene til middagslur – de yngste sover ude, og de lidt større sover inde med de yngste børnehavebørn.

Kl. 14:00

Efterhånden som børnene vågner, samles vi løbende til eftermiddagsmad.

Herefter og resten af eftermiddagen er der leg på stuen eller udenfor og der er også mulighed for her at være sammen med børnehavebørnene

Det er vigtigt at notere sig, at de yngste børn følger deres egen rytme og at ovenstående tider er vejledende for dagsrytmen.

Indkøring til børnehaven sker selvfølgelig meget nemt, når barnet først har været i vuggestuen her.