Årets traditioner

Morgensang:  Hver dag begynder skoledagen kl. 8.00-8.10 i aulaen med morgensang for alle.  Om fredagen har vi morgensamling 8.00-8.20Her synges sange, fortælles historier, klasser fremfører forskellige optrin, der gives beskeder og begivenheder fejres.

Morgensang:  Hver dag begynder skoledagen kl. 8.00-8.10 i aulaen med morgensang for alle.  Om fredagen har vi morgensamling 8.00-8.20 Her synges sange, fortælles historier, klasser fremfører forskellige optrin, der gives beskeder og begivenheder fejres.

Åben skole: En lørdag i september (ca hvert 2. år) er skoledag for Hou skoles elever. Her er der Åben skole hvor byen og familier bydes til at komme og opleve skolen.

Sommeraktiviteter: Et tilbud til børn fra 1.-7. klasse, som er tilmeldt HOIF (Hou og omegns idrætsforening). Henvendelse for yderligere information til HOIF.

Motionsdag: Vi afholder skolernes motionsdag fredag før efterårsferien.

Samklang: Egmont Højskolen afholder sangarrangementet ”Danmarks mest mangfoldige kor”.

Juleklippedag: Sidst  i november afholder vi juleklippedag for hele skolen, hvor vi pynter skolen op til jul. Forældre og bedsteforældre er velkomne.

Skolefest: Hvert år er der skolefest. Det er tradition at der gås indmarch og der laves underholdning.

Fastelavnssoldater: Årlig tradition hvor børn i skolealderen går fastelavnssoldater.

HMI-dag: Elever fra byens efterskole, Hou Maritime Idrætsefterskole, arrangerer en dejlig aktivitetsdag for alle elever på Hou Skole en gang om året.