Forældresamarbejde

Samarbejdet mellem skole og hjem er af afgørende betydning. Det daglige samarbejde foregår direkte mellem personalet og forældrene. Der er herudover årlige samtaler og forældremøder. Det er altid muligt at aftale et møde, hvis der er særlige ting man ønsker at drøfte.

En tillidsfuld og respektfuld kommunikation mellem skole og hjem understøtter barnets læring og udvikling, derfor vil vi gerne sikre, at kommunikationen mellem skole og hjem er så god og konstruktiv som overhovedet mulig. Følgende retningslinjer for vores fælles kommunikation omkring eleverne kan understøtte dette.

Kontakt til skolen

Dialogen mellem skole og hjem sker altid direkte mellem forældre og lærere/pædagoger, ikke gennem barnet eller andre.

Kontakt til klasselærer/-pædagog
Man skal henvende sig til klasselæreren/-pædagogen, når der er overordnede spørgsmål, der omhandler klassens eller ens eget barns læring og trivsel. Klasselæreren har det overordnede ansvar for dette.
Hvis barnet skal have fri 1-2 dage henvender man sig til klasselæreren for dette i fraværstråden på aula.

Kontakt til holdets øvrige lærere og pædagoger
Har man som forældre spørgsmål til dagligdagen og undervisningen, bør man altid kontakte den relevante lærer eller pædagog direkte.

Kontakt til ledelsen
Ledelsen kan kontaktes ved spørgsmål eller emner, som ikke har kunnet besvares af holdets pædagog eller lærere.

Det er ledelsen, der skal spørges hvis man skal bede sit barn fri mere end 2 dage.

Kontakt til hjemmet
Skolen kontakter hjemmet direkte, enten telefonisk eller via Aula, hvis der har været hændelser i skoletiden.

Her bør man, som forældre, kontinuerligt orientere sig om sit barns skolegang.

Forældresamarbejde om trivsel

Shape Created with Sketch.