Kommunale indsatsområder

Odder Kommune har 2 indsatsområder: sprog og literacy og dannelse

Sprog og literacy

På Hou Skole arbejder vi med læsning i alle fag, vi har læsebånd hver morgen og vi arbejder målrettet med læse- og skrivestøtte til elever med læsevanskeligheder. Vi underviser også elever på mindre hold når det giver bedst mening. Her kan læse om Odder Kommunes handleplan for handleplan for sprog og literacy.

Dannelse

Odder Kommune har fået lavet denne lille film der viser lidt om hvad det med dannelse handler om - som vi ser det.
Dannelse handler bl.a. om hvordan vi som mennesker forholder os til os selv og den verden vi er en del af. Derfor har vi  arbejdet med forholdemåder. Vi har forsøgt at skabe os et fælles sprog så vi tydeligere kan forklare hvilke dannelsesaspekter der er i de valg vi foretager når vi vælger hvad der skal undervises i og hvordan.