Årets traditioner

Vi holder liv i traditionerne i børnehuset, fordi vi ser vigtigheden i, at årets små og store begivenheder styrker fællesskabet i Hou. Vi er dog også åbne for at traditioner kan fornyes og nye kan opstå, og vi hilser nye tiltag velkommen hos os.

Vi er glade for disse mærkedage. De skaber en festlig kontrast til hverdagene i året, og er med til at styrke det store fællesskab med hinanden på kryds og tværs af alder samt med Jer, forældre.

I vil altid få særskilt information og invitation til årets faste begivenheder enten på jeres barns garderobeplads, på forældreintra eller på et opslagop ved pulten

• Motorik for børnehavebørn
    I samarbejde med skolen arrangerer vi at børnene kan gå i gymnastiksalen på skolen to gange ugentligt. Det er de faste voksne sammen med børnehusets ældste grupper, der tager afsted til motorik.
  • Goddaw'fest og fælles spisning (august)
  • Krabbetur (august)
  • Bedsteforældredag (September)
  • Halloweenfest (Oktober)
  • Juletræ I Brugsen samt Luciaoptog  (December)
  • Fastelavn (februar)
  • Tur til Springhallen i Vejlby-Risskov (februar)
  • Afslutningsfest for de kommende 'Spirer' (marts) Når spækhuggerne, ældste gruppen står overfor at begynde i tidlig-SFO, det såkaldte 'spireforløb' holder vi afslutningsfest i hele børnehuset. Typisk får børnene lov til at 'male' på de voksne til den fælles samling. Børnene har pandekager med, således at afsked med børnehuset sker på en rigtig festlig måde.
  • Store Hot-dog grilldag (maj). En gang om året afholdes børnehuset en store 'Hot-dog-dag', hvor personalet i samarbejde står for at tilrettelægger en festdag for børnene med udendørs grill og servering af hot-dogs.
  • Tunøtur (juni)