Sådan underviser vi

Aldersintegreret undervisning

Vores nye elever indsluses langsomt ind på basishold med elever som i forvejen kender skolens normer, regler og kultur. Børnehaveklassebørnene får derfor en en blid start og kommer langsomt men sikkert ind i fællesskabet med voksne og de andre børn.

Fællesskab og faglighed går sammen og giver derfor vores elever trivsel, glæde og evnen til at vise omsorg til hinanden i undervisningen og i fritiden.

Der er tilknyttet både en basislærer og –pædagog til Laks, Sild og Reje og to basislærere til Alfa og Beta.

HVORFOR ALDERSINTEGRERET UNDERVISNING?

Vi er en lille skole og aldersintegrerede hold giver mange flere muligheder for at organisere skoledagen, tilgodese elevernes læringsudgangspunkt og forudsætninger direkte.

Vores udgangspunkt er, at alle børn er forskellige og alle børn kan lære.

Undervisningen

Undervisningen er organiseret i basishold og faghold. Alle hold starter dagen med læsebånd på deres basishold.

I indskolingen undervises eleverne på basishold i følgende: N/T, kristendom, idræt, billedkunst, trivsel, musik og på faghold i dansk, matematik og engelsk (desuden modtager 3. årgang undervisning i historie).

På mellemtrinnet undervises eleverne på basishold i: idræt (4. årgang har svømning), N/T, engelsk, kristendom, historie, trivsel og på faghold i dansk, matematik og tysk.

På mellemtrinnet er eleverne opdelt i mindre hold i krea, der indeholder følgende fag: sløjd, musik, håndværk og design og madkundskab.

Vi er optagede af, at eleverne gennem hele deres skolegang forbliver nysgerrige på viden og livet og bevarer lysten til læring. Derudover arbejder vi også med at blande eleverne på tværs af basisholdene og indskoling/mellemtrinnet.

Skoledagen

Vi begynder dagen med læsebånd, hvor det enkelte barn fordyber sig i egen læsning.
Mandag starter vi dagen kl. 8.00 med morgensang for hele skolen.
Tirsdag- fredag er der kl. 8.20 morgensang for hele skolen.
Efter spisepausen er der indlagt dagligt bevægelsebånd. Det kan være lege, løb, gåtur eller boldspil.

Skoledagen slutter klokken 13.30/13.50 for indskolingen og mellemtrinnet har fire dage til 14.30.